חיפוש עבודה

בחירת חברת השמה טובה בהייטק

תוכן [ הסתר ]

איך לבחור חברת השמה טובה בהייטק שתשמור על זכויות העובד

למרות שעולם ההייטק בישראל רק הולך וגדל בהתמדה, לא פשוט למצוא בו עבודה. לאחרונה פורסם כי על כל משרה בשוק עבודה יוקרתי זה נאבקים לא פחות מ-122 מועמדים. כדי להגדיל את הסיכויים להיות האדם הנבחר, מומלץ להיעזר באנשים עם ניסיון בשוק העבודה, או במילים אחרות: חברות השמה המתמחות בעולם ההייטק.

אבל, גם עניין זה אינו פשוט. ישנן היום לא מעט חברות המתיימרות להתמחות בענייני השמה בהייטק, אך יש ביניהן כאלו שאינן עושות זאת בהצלחה יתרה. לכן, לפני שאתה רץ להירשם במאגר הנתונים של חברה מסוימת, חשוב שתוודא כי מדובר בחברה שתסייע לך ולא בכזו שרק תבזבז את זמנך לשווא.

חפש חברות וותיקות

אין ספק שהוותק והניסיון הם כאן הקובעים בסופו של דבר. תתפלא, אך למרות ה'טריות' של עולם ההייטק, חברות השמה בתחום קיימות כבר עשר שנים ויותר. ואם חברה פועלת ברציפות למשך זמן כה ארוך, סימן שיש לה קבלות.

לכן, כאשר אתה מחפש חברות השמה שיסייעו לך בעניין, חפש ראשית את הנתון המצביע על הוותק שלהן. חברות כאלו יעסיקו עובדים שמכירים את השוק בעל פה ויכולים לדעת במהירות איזו עבודה בהייטק תתאים לאיזה מועמד, ואיזה עובד מחפש כל מעסיק. ההתאמה בין המועמדים לבין מחפשי העבודה תהיה, בדרך זו, מושלמת.

חברה שגובה ממך כסף היא נורת אזהרה

כאשר רוב חברות ההשמה הן כאלו שאינן גובות כסף ממחפש העבודה, גוף שמתעקש לעשות כך צריך להדליק אצלך נורה אדומה. חשוב שתדע: חברות השמה באופן כללי, ובפרט כאלו המסייעות לאנשים למצוא עבודות בהייטק, גובות את התשלום על עבודתם מהמעסיק ולא מהמועמד לעבודה.

הרי המועמד נרשם מבלי שהובטח לו דבר. הוא יכול להיות רשום במשך תקופה ארוכה מבלי לראות תוצאות – אז מדוע שישלם על כך? גביית תשלום ממחפש העבודה לאחר שזה מצא את משרת חלומותיו היא שיטה שעוד מתקבלת על הדעת, אך באופן כללי חברת השמה בהייטק שמכבדת את עצמה לא תגבה תשלום ממבקש העבודה.

דרוש לראות את רשימת הלקוחות

בכל מקרה אחר, דרישה כזו היא בגדר חוצפה. אבל, הלקוחות של חברת ההשמה הם אלו שבסופו של דבר אמורים להיות המעסיקים שלך – זכותך לדעת מי רואה את קורות החיים שלך ומול מי אתה מוצג כמועמד.

כל מי שמחפש משרות באתרים ולוחות דרושים הייטק יודע שלצד החברות האיכותיות ישנן לא מעט חברות שנחשבות לבעייתיות יותר. במיוחד נכונים הדברים לגבי חברות סטארט אפ בתחילת הדרך, שהעתיד שלהן לא ברור. רוב האנשים יבחרו שלא להצטרף לחברות כאלו, במיוחד אם יש להם אופציה אחרת, יציבה יותר.

לכן, כאשר אתה פונה לחברת השמה כלשהי, ברר מי הם הלקוחות מולם עובדים אנשיה. גם אם יש בין הלקוחות הללו שלל חברות קטנות, מספיק לדעת שחברת ההשמה נמצאת בקשר גם עם כמה מהחברות הגדולות ביותר (גוגל, מייקרוסופט, אינטל, אמדוקס, צ'ק פוינט וכדומה) כדי להיות רגוע.

נסה לברר מהי שיטת העבודה

כפי שציינו בפתיחת הקטע, ישנן מאות ואלפי משרות דרושים בהייטק, כשעל כל אחת מהן התחרות גדולה מאוד. חברות השמה מנוסות יודעות כיצד 'לשדך' בין משרה מסוימת לבין העובד המתאים לה ביותר – נסה לברר כיצד החברה שלך עושה זאת. אם תצליח, תוכל להיות בטוח שהעבודה שנעשית עבורך היא המקצועית ביותר.