חיפוש עבודה

פרופיל הלינקדאין לבדו לא מספיק

מחפש עבודה? אל תסתפק בשידרוג פרופיל הלינקדאין שלך, פנה במקביל לחברת השמה

פרופיל לינקדאין נוצץ ומרשים הוא ללא ספק אמצעי נוח וחשוב ליצירת קשרים מקצועיים, אך אם המטרה היא מציאת עבודה, מומלץ לא להסתמך על הלינקדאין בלבד ולפנות לחברת השמה מקצועית

כל אחד מאיתנו מכיר מישהו שהגיע לתפקיד הנוכחי שלו בעקבות פנייה של מגייסים לפרופיל הלינקדאין שלו. סיפור כזה הוא הפנטזיה של כולנו - משרה שמגיעה עד אליך בלי להתאמץ? בלי להשקיע שעות של חיפוש מדי יום בלוחות הדרושים? חלום שמתגשם!

נכון, הרשתות החברתיות מאפשרות כיום להמון הזדמנויות להגיע עד לסף הדלת שלך ממש, וכתוצאה מכך, האופן בו חברות ההייטק מגייסות מועמדים חדשים מתחיל להשתנות ורבות מהן מפעילות מגייסים לאיתור טאלנטים דרך סקירת פרופילי הלינקדאין שלהם. אך האם זה אומר שאתה יכול להרשות לעצמך לשבת רגל על רגל ולהסתמך אך ורק על הפרופיל שלך?

אם אתה רוצה למצוא עבודה בקרוב, התשובה היא לא. בנוסף לתחזוק הפרופיל, אל תוותר על פנייה לחברת השמה, יש לכך כמה יתרונות בולטים שיכולים לעשות את כל ההבדל:

  • חסכון אמיתי בזמן ובהשקעה מצידך – זה נכון שבאותם סיפורים על המכר ההוא שגויס לעבודה דרך הלינקדאין, נשמע כאילו העבודה פשוט הגיעה אליו מבלי שהוא יעשה כלום לצורך העניין, אך המציאות, כמו תמיד, רחוקה ממה שמספרים לנו באגדות. לאף אחד לא באמת תנחת יום אחד הצעת עבודה מהשמיים, וגם אותו מכר השקיע ככל הנראה לא מעט זמן ומאמץ כדי לייצר פרופיל לינקדאין שייצור את הרושם הנכון על המגייסים. אם אתה רוצה להשתמש בלינקדאין כתחליף לדרכי חיפוש העבודה הסטנדרטיות, עדיין תצטרך לעבוד בשביל זה, ובמקום לעבור שוב ושוב על לוחות דרושים QA או לשלוח מיילים לכל חברה שמחפשת מהנדס תוכנה, תצטרך למלא את כל הפרטים בפרופיל, להוסיף תכנים באופן שוטף, לדאוג לתמונות מקצועיות וקישורים רלוונטיים ולעבוד בהרחבת מעגל אנשי הקשר שלך. כדי להיות אקטיבי, ולא לחכות למגייס שיגיע אליך, תצטרך גם להשקיע זמן בחיפוש הצעות עבודה דרך הלינקדאין, כך שתמצא את עצמך, בסופו של דבר, במצב די דומה. הדרך היחידה בה תוכל באמת לחסוך לעצמך זמן והשקעה, היא לפנות לחברת השמה שתאתר כל המשרות הרלוונטיות במקומך.

  • ייצוג אובייקטיבי שמבליט את הכישורים שלכם – מעבר לזה שפרופיל הלינקדאין שלך צריך להיראות מקצועי, הוא גם צריך להבליט את הכישורים והחוזקות שלך, כדי להבהיר למגייסים מה היתרונות שלך על פני מועמדים אחרים. הבעיה היא שכל מגייס עשוי לחפש משהו קצת אחר, ועוד יותר מזה – שרוב האנשים לא באמת טובים בלשווק את עצמם או להעיד באופן אובייטקיבי על היכולות שלהם. פנייה לחברת השמה תבטיח לך שאיש מקצוע מנוסה ידע לזהות את המשרות שהולמות את הכישורים שלך ולהבליט את הנתונים הספציפיים שלך בהתאם לכל משרה רלוונטית.

  • קשרים במקומות הנכונים – לסעיף הקודם מתווספת גם ההיכרות המקצועית של חברת ההשמה עם חברות ההייטק השונות. הלינקדאין אמנם נועד לעזור לך להרחיב את מעגל הקשרים המקצועי שלך, אבל לוקח זמן רב לבנות קשרים כאלה, במיוחד כאשר יכולת שליחת ההודעות שלך מוגבלת (אלא אם תשדרג את הפרופיל) וכאשר עליך לנמק כל קשר חדש שתרצה להוסיף. מול הקשרים המקצועיים הראשוניים שתצליח לייצר, עומדים קשרי עבודה רבי שנים של חברות ההייטק מול חברת ההשמה. מגייס בעל עבר משותף עם חברת השמה, שהצליח לגייס עשרות עובדים מצוינים בעזרתה, ייתן להמלצות שמגיעות ממנה משקל רב ויסמוך על חוות דעתה הרבה יותר מכל קשר חדש שיתווסף לפרופיל שלו.

  • רוב תהליכי הגיוס עדיין מתנהלים דרך חברות ההשמה – כפי שכבר הזכרנו, העולם משתנה, ובהחלט ניתן לראות מהלכי גיוס שנעשים דרך הלינקדאין, אבל שינויים כאלה לוקחים זמן, ולאף חברת הייטק אין עדיין את המשאבים המתאימים להשקיע בשביל להפנות את מירב מאמצי הגיוס שלה לרשת החברתית, שהיצע המועמדים הפוטנציאליים בה הוא עצום. רוב חברות ההייטק עדיין מגייסות בעיקר דרך חברות השמה, אשר מפנות אליהן רק מועמדים מתאימים וחוסכות להן זמן יקר שאינן צריכות "לבזבז" על סינון ראשוני.

לסיכום, אם אתה רוצה תהליך עבודה מהיר ויעיל שיסתיים בהשגת המשרה הטובה ביותר, אל תוותר על פרופיל הלינקדאין שלך, אבל דאג לחזק אותו ואת מאמצי החיפוש עם תמיכה של חברת השמה מתאימה.