חיפוש עבודה
הנך נמצא כאן:

חיפוש עבודה

תוכן [ הסתר ]

חיפוש עבודה היא משימה המצריכה לא רק השקעה של זמן וכסף, אלא שליטה במיומנויות, כלים, ותכונות, כגון: יוזמה, אמביציה, התמדה, דבקות במטרה, מיתוג עצמי, ביטחון עצמי ומיומנויות שיחה, תכונות המבטיחות כי תהליך חיפוש עבודה יהיה יעיל ומוצלח.

מעבר לכך, צמיחתו של המשק הישראלי בשנים האחרונות, הביאה לתנופתו ולפריחתו של שוק העבודה, נתון אשר הביא לעליית הביקוש לעובדים בישראל. מפאת עובדות אלו, נוצר חלון הזדמנויות חד פעמי, המהווה תמריץ לשינויי קריירה ולגל של עובדים, הנמצאים בעיצומו של תהליך חיפוש עבודה.

הידעת?

סקרים מצביעים על כך, כי הצעד הקשה ביותר להתמודדות במהלך חיפוש עבודה הנו עצם ההחלטה על עזיבת המשרה. עוד נמצא, כי הזמן שעובר מרגע ההחלטה על עזיבת מקום העבודה, ועד לתחילת התהליך של חיפוש עבודה, אורך בין ארבעה שבועות ועד שנה.

מהם הערוצים המרכזיים בהם ניתן לחפש עבודה ?

הערוצים המרכזיים בהם מומלץ לחפש עבודה, הם:

  • עיתון דרושים - הערוץ הקלאסי לחיפוש עבודה הנו (כמובן) מדור הדרושים, המופיע בשלושת העיתונים המרכזיים: ידיעות, מעריב והארץ, כאשר מדי שבוע מתפרסמות מודעות של חברות שונות, המחפשות עובדים בתחומים שונים.
  • לוח מודעות - אומנם מדובר בערוץ דל ולא מגוון מבחינה של היצע המשרות, אולם לעיתים ניתן להיתקל גם במודעות מעניינות יותר.
  • מאגרי חיפוש עבודה באינטרנט - האינטרנט, הוא ערוץ נפלא למען חיפוש עבודה. האינטרנט, מכיל אופציות רבות לחיפוש ואיתור משרות עבודה פנויות, ואף ניתן לפנות לאתרים המתמחים בשירותי השמה מקצועיים, המאתרים עבור המועמד את מאגר המשרות המתאימות לו.
  • חברת כוח אדם - ערוץ נוסף של חיפוש עבודה הוא פנייה לחברת כוח אדם (כדוגמת אורטל, ORS ועוד), המסייעות למועמד במציאת העבודה.
  • חברות השמה - מדובר בערוץ העוסק בגיוס והשמה של עובדים בתחומים מסוימים, כדוגמת: חברת ההשמה להייטק MIT, קבוצת נישה וחבר.
  • הפצת קורות חיים לחברות פוטנציאליות - שיטה אקטיבית של חיפוש עבודה, הכרוכה בנקיטת יוזמה, היא שיטת ההפצה והשליחה של קורות החיים, לכל חברה פוטנציאלית.
  • חיפוש אקטיבי במקומות עבודה פוטנציאליים - שיטה אקטיבית נוספת, של חיפוש עבודה היא ביקור במספר מקומות עבודה פוטנציאליים, והשארת פרטי קורות החיים האישיים במחלקה האחראית על גיוס משאבי האנוש בחברה.
  • "חבר מביא חבר" - מדובר בשיטה, האופיינית בעיקר לחברות קטנות, המעוניינות לשמור על צביון האנשים האיכותיים בחברה, ולפיכך, מאמינים יותר בשיטת החבר מביא חבר, שכן, בדרך זו של חיפוש עבודה הן החברה, מקבלת מידע מקדים ומהימן על אופיו וכישוריו של המועמד הפוטנציאלי מגורם מקורב, והן המועמד מגיע עם מושג כללי אודות העבודה, התפקיד מחויבויותיו ועוד.

טיפים לחיפוש עבודה בצורה יעילה:

  • התמדה, יוזמה וכוח רצון - שלושת התכונות הדרושות למועמד, הנמצא בעיצומו של תהליך חיפוש עבודה הן: יוזמה, התמדה וכוח רצון. יוזמה אישית ואקטיביות הן תכונות מאוד חשובות לתהליך חיפוש העבודה, שכן אילולא תכונות אלו, סביר להניח שלא תוכלו למצוא את המשרה המיוחלת. כמו כן, אופטימיות, חשיבה חיובית, התמדה בתהליך החיפוש וכוח רצון, הן מארג של תכונות החשובות מאוד לתהליך חיפוש העבודה, שכן הוא עשוי להיות מייאש ומתסכל. לכן, התמדה יומיומית בחיפוש אחר המשרות המתאימות ונקיטת יוזמה וחיזור אחר המשרות הנחשקות, הן שיסייעו לייעול התהליך.
  • שיטתיות - הקפידו לחפש בשיטתיות ובמתכונת קבועה, אחר משרות פוטנציאליות, במספר ערוצים קבועים (מודעות דרושים בעיתון, אינטרנט, חברות השמה והפצת קורות חיים), וכך תגבירו את סיכוייכם במהלך חיפוש עבודה.
  • הכנת קורות חיים, מכתב מקדים ומכתבי המלצה, מכווני מטרה - התייחסו אל מסמך קורות החיים שלכם, כאל מסמך שיווקי לכל דבר ועניין. הקפידו על ניסוח נכון ועל אסתטיות המסמך, הכינו מספר עותקים שונים של קורות חיים, המותאמים ומוכוונים לפרופיל התכונות והכישורים של המשרה הפוטנציאלית, והבליטו את הפרטים החשובים לכל משרה ומשרה. הדבר עשוי להגדיל את הבולטות והאטרקטיביות שלכם על פני מועמדים אחרים. כמו כן, רצוי למסור מספר מכתבי המלצה מקצועיים ואף מכתב מקדים, מכתב שיווקי שמטרתו להזמין את החברה הפוטנציאלית להעמיק בקריאת קורות חייכם, בשל העובדה כי אתם האנשים המתאימים והמוכשרים ביותר למשרה.
  • קטלוג וסדר - על מנת לעקוב נכונה אחר תהליך חיפוש עבודה, יש להקפיד על חלוקה קטגורית של מודעות הדרושים והמשרות הרלבנטיות (לפי תחומי מקצוע, מיקום, העדפה וכו'), ולבנות יומן, אשר בו יצוינו התאריכים בהם הופצו קורות החיים, התאריכים בהם יש להתקשר לחברות ולבדוק אם אכן קיבלו את קורות החיים שלכם, מתי יש לקיים שיחה עם אנשי החברה, למען שיווק עצמי, וכמה חברות השיבו על פנייתכם. בצורה כזאת, תוכלו לדעת בצורה אובייקטיבית, באיזה שלב אתם נמצאים בתהליך חיפוש עבודה.
  • מיתוג ושיווק עצמי - המפתח לתהליך של חיפוש עבודה יעיל, מוצלח וקצר, הוא היכולת לשווק ולמתג את עצמך "כמוצר". אדם היודע לשווק נכונה את מרכולתו, יוכל למכור את סחורתו, ולעניינינו, עובד היודע לשווק בצורה אטרקטיבית את מכלול כישוריו, תכונותיו האישיות, שאיפותיו, הישגיו והצלחותיו, יוכל לצלוח בבטחה כל תהליך של חיפוש עבודה.

לסיום, חיפוש עבודה היא משימה לא פשוטה, המצריכה את מחויבותו, נכונותו ויוזמתו של המועמד, המוכן לעמוד בפני תהליך ארוך ולעיתים אף מייגע של חיפוש עבודה. אולם, כיום הפך התהליך של חיפוש עבודה לחלק בלתי נפרד ממסלול הקריירה, ולפיכך התרבו הערוצים המעניקים עזרה מקצועית בתהליך חיפוש העבודה. עובדה, ההופכת את התהליך חיפוש העבודה לנגיש, יעיל, מקצועי ומהיר יותר מאי פעם.