חיפוש עבודה

מה חשוב לדעת לפני שעונים להצעת עבודה?

לא פעם, אנחנו להוטים לקפוץ על כל הצעת עבודה שאנחנו מקבלים, אבל זאת לא בהכרח הגישה הנכונה. למרות הלחץ למצוא עבודה, רצוי למצוא עבודה שבאמת מתאימה לנו ושנהנה ממנה - כך תהיה לנו מוטיבציה לעבוד ולהתקדם ולהצליח.

במיוחד בשוק העבודה של היום, שמציע כל כך הרבה הזדמנויות עבודה בתחומים שונים, חשוב לרגע לעצור, לקחת נשימה ולהתעכב על הצעות העבודה שמגיעות אליכם. גם אם אתם כבר תקופה ארוכה מחפשים עבודה, השתדלו שלא לזנק על ההצעה הראשונה שאתם מקבלים. זכרו מי אתם, מה אתם שווים ומה יש לכם להציע. תאמינו שאתם נכס לכל חברה וארגון ותדרשו את מה שמגיע לכם, אם כי באופן שלא יסמן חוצפה מצדכם או אפילו חוסר מודעות.

כמה דגשים לפני שאנחנו אומרים "כן"

  • מועד תחילת העבודה: בין אם אתם עוברים על מודעות דרושים כאלו או אחרות באזור מגוריכם, הקפידו לוודא כי מועד תחילת העבודה עונה על הצרכים והזמינות שלכם. אם אתם מעוניינים להתחיל במיידי, אל תחששו לבקש זאת, מעסיקים יראו זאת בתור מוטיבציה בריאה.
  • שכר והטבות: רצוי לעשות קודם סקר שוק לראות מה השכר הממוצע, כדי לדעת אם ההצעה טובה או פחות. כמו כן, מומלץ לברר לגבי תנאים סוציאליים שניתנים במקום העבודה. אם אתם מכירים מישהו או מישהי שעוסקים באותו תחום, התייעצו עמם ובדקו מהם התנאים שהם נהנים מהם.
  • שעות העבודה: יש לוודא מראש מה היקף המשרה, והאם יש צפי לשעות נוספות. בהתאם לסטטוס שלכם בחיים, בדקו אם המשרה מתאימה לסטודנטים, לעובדים במשרה מלאה וכולי.
  • מיקום: האם יש לכם גישה נוחה לעבודה? האם מקום העבודה נמצא בקרבת הרכבת הקלה או קווי תחבורה ציבוריים אחרים?
  • גודל ומבנה החברה: בהתאם להעדפות שלכם, בדקו האם מדובר בחברה גדולה, קטנה או אפילו בחברה משפחתית. אם אתם רוצים להתברג בארגון ענק, ההמלצה היא לעבור על מודעות קוקה קולה דרושים, חברות ענק אחרות, או לחילופין, חברות קטנות יותר.
  • אופק קידומי: בסופו של דבר, ישנם תפקידים "סגורים" וישנם תפקידים עם אופציות לקידום. ודאו זאת מראש, כי אופי התפקיד ישליך ישירות על העתיד המקצועי שלכם.
  • יציבות הענף, התחום או החברה: האם מדובר בסטארטאפ עם סיכויים נמוכים להצליח? האם הענף נמצא בעלייה או ירידה לאחרונה? תוכלו להריץ בדיקה זריזה גוגל ולברר לא מעט מידע חשוב.
  • עניין ואתגר מקצועי: אמנם העולם המודרני מונע מכסף, אבל אל תזלזלו ברמת ועומק העניין שלכם באותו תפקיד. זה מה שיחזיק אתכם בתחום בטווח הארוך ויתגמל בהתאם כלכלית.
  • אופי ואווירת הארגון: נפוץ מאוד לתהות מה המראיין חשב עליכם, אבל לא פחות חשוב, מה ההתרשמות שלכם מהריאיון? האם נראה לכם שזאת תהיה אווירה נעימה לעבוד בה? האם תסתדרו עם האנשים? אלו הם פקטורים שמשאירים אנשים במקום העבודה ומובילים אותם להתקדם ולהתפתח בו.

בסופו של דבר, כולנו מבלים כל כך הרבה שעות במקום העבודה, ככה שרצוי שלא להמעיט בחשיבות הקריטריונים שריכזנו כאן עבורכם. כדי שבאמת נמצא עבודה שמתאימה לנו ושיהיה לנו כיף לנו לבוא אליה בכל בוקר מחדש, ותעצרו לרגע ותשאלו: למה אתם מצפים ממקום העבודה?